Skip to main content

Now on the inside it feels like I’m dying


discussion reviews lists bookclubs marissa mayer



Betul orang cakap kita hidup macam roda. Kejap atas, kejap bawah. Kejap happy kejap sedih. Tapi kita lupa masa dekat atas kita buat apa dekat orang. Mana nak sedar kalau dekat atas. Yela, happy kan. Aku pun happy jugak kalau aku dekat atas. Bukan 'kalau' aku memang happy and aku lupa pasal perasaan orang. Tapi 'karma' semua tuh atas tangan tuhan, bila, kat mana, dengan siapa and pukul berapa? Semua Tuhan je tahu tau. Tapi masalah nye, kenapa ada jugak manusia dalam dunia ni failed dalam jaga hati? Kenapa mesti ada perangai seindah selfish? Kenapa tak pernah nak bawak berubah? Kenapa? Kenapa membawahan umur tak setaraf dengan perangai yang durjana? Kenapa nak menjahanamkan hati dan otak orang lain sebab perangai orang lain? Tolong lah otak tuh berfikir sikit. Tolong lah gunkan otak demi membangunan salsiah hidup masyarakat global. Jangan sebab perangai kau sorang, orang lain nak rasa bunuh diri. Takde rasa kesian sebab seksa orang ke? Takpernah terpikir ke psycho mental lagi dahsyat dari fizikal? 

Just terpikir kenapa manusia selalu sakitkan hati orang yang dia sayang, dengan sengaje?
Dah lah, apa apa pun aku dah malas nak ada apa apa dengan manusia yang tak pernah nak paham orang lain. 

Comments

Popular posts from this blog

Tears land ;')

  Assalamualaikum and Hi friends, This is the song that he was dedicated for me. My first impression is, bapaklah nak suruh aku tidur! HA-HA-HA but if you read the lyric is quite sweet. Auww! :3 Well, I'm type of girl who don't talk about my problem at all. Neither, my best friend didn't know my problem. It might I always laugh with 'em and when it come back home I being so silent. Only Allah know what I've been thru. :')  I love build a river before fall asleep. I don't know what the hell I am doing, but this is my routine. Takde lah hari-hari, but conform sekali dua dalam seminggu.  Bila aku ada mood, kacau mana pun aku layan. Bila aku takde mood, muka cam singa babe. Today I'm not in mood actually. Feeling like wanna punch something. Grr!   I just don't know where should I put this feeling. Its pretty heavy to have this. Kinda sad. What a life. I create a twitter because I wanna practice how to tell people my about problem but then all my tw

My journey of last trimester (ECV)

Hi assalammualaikum to all of you. Today I macam rajin sikit nak update blog yang dah lama bersawang ni ha. Alhamdullilah sekarang I dah 37 weeks almost 38 weeks. Actually a lot things happen to me during my pregnancy. Its not easy but is not that hard, i can called that suam-suam. Sometimes thing get harder than I thought but eventually is getting easier. Idk how to explain, but Alhamdullilah I can get thru this till the end! Cause imma excited to see my baby on next week. You must be wondering why do I know when my baby gonna pop out kan? Okay macamni cerita dia, I do scan my baby every month cause I wanna see my baby development, how's his doing inside, everything good or not, my placenta in good position or not, my air ketuban enough or not. So during my 31 weeks of pregnant I do scan and the doc say "Puan, sorry to say this but your baby's head is on the top but nvm you still got time to turn the baby's head. And we called this breech " So balik r

Happy Birthday to Nurul Shafiza Binti Sazali

2010   2012 Assalammualaikum and HI dear readers. This Effy. Effy, aku sayang kau kay. Happy birthday. Kau dah tua, so aku belanje kau once kita dah meet up kay. :D Me love kay